Blog
Sociální sítě o nás ví víc, než si mnozí z nás myslíme. Jejich algoritmy jsou nastaveny tak, abychom strávili co nejvíce času zahleděni do obrazovek našich chytrých telefonů a počítačů a společnosti jako Facebook, Google, Twitter, Instagram, YouTube, Linkedin a další mohly prodat více reklam.
Tyto společnosti sbírají data o naší aktivitě, aby nám mohly ukazovat přesně takový obsah, který odpovídá našim preferencím, zájmům, názorům a udržely tak naši pozornost co nejdéle. Jedná se o fenomén, o kterém asi každý z vás už slyšel, jen si možná neumíte představit, co všechno o nás tyto společnosti vědí.
A jak to sociální sítě dělají?
Například sbírají údaje, jak rychle scrollujete svým feedem (na svojí zdi) a na kolik milisekund se u daného příspěvku zastavíte. Tyto příspěvky pak kategorizuje a na základě toho vám naservíruje další příspěvky, které by vás podle předchozích preferencí mohly zaujmout. Vše je do detailu promyšleno a na sociálních sítích se nic neděje náhodně.
Experti ze Sillicon Valley pravidelně experimentují na pečlivě vybraném okruhu uživatelů, jaké druhy a formy reklamy mají největší efekt, jaké funkce, barvy nebo formulace vět vás nejvíce zaujmou. Tyto malé experimenty pak vyhodnocuje a na základ výsledků vám ukazuje příspěvky, které zaujaly podobnou skupinu lidí, jako jste vy. Díky tomu vám ukazuje pouze to, co sami chcete vidět. V poslední době jsou sociální sítě tak dokonale personalizované a návykové až to nahání strach.
Abyste si vy sami udělali kompletní obrázek, doporučujeme zhlédnout nové dokumentární drama Netflixu o praktikách, jež společnosti jako Facebook a Google používají, aby nás co nejvíce lapily do svých sítí – Sociální dilema. Tento dokument by měli vidět všichni rodiče i jejich děti.
Zajímavosti:
- Facebook po světě používá každý měsíc 2,5 miliardy lidí. V Česku už je to více než polovina populace.
- Každý den je na něm aktivních 1,66 miliardy lidí.
- Mileniálové (narozeni v letech 1981 až 2000) využívají sociální sítě v necelých 91 % případů, u generace X (1965 – 1980) se jedná o 77,5 % a 48 % lidí z generace tzv. baby boomers (narozeni 1946 – 1964).
- 54 % uživatelů využívá sociální sítě k vyhledání produktu.
- Průměrně stráví uživatelé denně 2 hodiny a 22 minut brouzdáním na sociálních sítích a chatováním.
- 96 % lidí na Facebook přistupuje z mobilního telefonu.
zdroj: https://www.focus-age.cz/
PS.: Buďte velmi obezřetní v tom, co na internetu děláte.
Hledáte internet a televizi? U nás najdete kvalitní optické připojení až do rychlosti 1 Gb/s.
Ověřte si, jestli jsme i u vás doma.
Další novinky
Rádi Ti pomůžeme
Pá: 8.00 — 16.00
So - Ne: 9.00 — 17.00